Besøg i Burundi og Rwanda

07/04/2021

I denne uge er missionssekretær Morten Kofoed igen taget til Burundi. Morten er vel ankommet og skal være i karantæne til fredag, inden turen går op i landet på projekttilsyn i blandt andet alfabetiseringsprojektet og senere partnermøder med Baptistkirken i Burundi – UEBB og det kirkelige netværk Dutabarane.
Senere går turen til Rwanda, hvor også vores tidligere udsendte medarbejder, Jonas Norgaard Mortensen, vil være med. Her er der arrangeret et såkaldt partner round table, hvor Baptistkirken i Rwanda mødes med deres to største partnere – Baptistkirken i Danmark og de canadiske baptister, CBM. Besøget i Rwanda byder også på projektbesøg og ellers drøftelser om fremtiden og hvor vores samarbejde kan forbedres og understøttes. Jonas lander i Rwanda den 13. april. Begge vender hjem til Danmark sidst på måneden.