Sommerstævne på en ny måde – hvad sker lokalt eller regionalt?

17/02/2021

Det store sommerstævne i Lindenborg bliver ikke til noget i år, da Covid19-pandemien betyder for stor usikkerhed omkring planlægning og gennemførelse af et stævne, som vi ønsker og kender det fra tidligere år. I stedet opfordres til lokale eller regionale ’events’ med fællesskab og åndelig inspiration i fokus – og gerne en samlet oversigt. Menigheder kan lave noget selv eller gå sammen med andre, sådan som man ønsker det – gerne Missionsforbunds- og baptistmenigheder i fællesskab.
BBU og MBU arrangerer børne- og teenagelejre, nogle menigheder tænker i egne fællesskabsdage eller menighedsweekender/lejre. Nogle tager på campingferie sammen. Andre tænker i sensommer- eller efterårsstævne. På Sjælland arrangerer menigheder en regional sommercamp i Lindenborg i uge 30. Nogle overvejer grillaftner, friluftsmøder og pilgrimsvandringer.
”Vi kender ikke evt. gældende restriktioner og forsamlingsforbud til sommer, men tror at mindre arrangementer vil være muligt – og vi trænger til det!
I programudvalget for sommerstævnet overvejer vi at tilbyde undervisning til nogle formiddage og taler til aftenmøder på video til lokalt brug. MEN vil dog gerne høre om behovet reelt er der og evt. gode ideer. Vi håber, at vi sidst i marts kan lave en fælles kalender og omtale af de påtænkte ’events’ for Missionsforbundet og BaptistKirken. Derfor bedes menigheder snarest muligt informere om planer til mig. Skriv gerne et par sætninger om tid, sted og indhold for arrangementet”, udtaler generalsekretær Torben Andersen.
Informationer sendes til torben@baptistkirken.dk.