Værktøjskassen

Læs mere om værktøjskassen

Det bedste sted at finde oplysninger, materialer og ressourcer relevant for ansatte og frivillige.

Værktøjskassen indeholder masser af informationer som menighedsråd, kasserere, baptister i almindelighed, nysgerrige, andre kristne eller måske bare du kan bruge til noget fornuftigt.

Der er intet skjult for den almindelige læser om BaptistKirkens liv og lære, økonomiske forhold eller forhold i øvrigt.

Synes du alligevel, der mangler noget er du altid meget velkommen til at kontakte BaptistKirken.

Menighedsforsendelse 20. september 2023

Om 3-års tilsyn i Trossamfundsregistret

Kære menigheder

3-års tilsyn – Trossamfundsregistret

Alle menigheder i Trossamfundsregistret har fået brev fra Kirkeministeriet (KM) i e-Boks, som handler om, at KM vil være sikre på, at de har de rigtige oplysninger om os.

Ulla Holm har sammenfattet brevet fra KM til nedenstående ’vejledning light’. Den er oversat til chin og sendt direkte til chin-menighederne, men måske andre også kan få glæde af den:

Først skal I se igennem, om noget af dette er ændret:

Menighedens navn og adresse
Hvis det er ændret, skal KM have besked i en e-mail.

Menighedens vedtægter
Hvis de er ændret, skal de nye vedtægter uploades i Trossamfundsregistret (lige som når I uploader regnskab). (Husk at klikke på ’Gem’ efter upload).

Kontaktperson til Trossamfundsregistret
Hvis I har ny kontaktperson, skal I rette navn og adresse i Trossamfundsregistret, og give KM besked, så får den nye kontaktperson en kode.

Regnskabsår
Næsten alle menigheder har 1. januar – 31. december som regnskabsår, så der er sikkert ingen, der har ændringer her.

Afslutning
Når I har ændret det, der skal ændres – eller hvis I ikke har noget ændringer – skal I klikke på ’Tro og love-erklæring’ i den store røde boks øverst på siden. Sådan bekræfter I, at alle oplysninger er korrekte.
HUSK til sidst at klikke på ’Gem’ nederst på siden. Så skulle den røde boks gerne være forsvundet.

Fristen er den 16. oktober 2023, men gør det gerne inden!

Kontakt Ulla Holm, hvis I har spørgsmål.

Husk også at læse ugens nyhedsbrev – bl.a. om afrejse til Afrika, (sen)sommerlejr i Skjern og evaluering af sommerstævne ’23.

Mange hilsner
Gitte Elleby