Værktøjskassen

Læs mere om værktøjskassen

Det bedste sted at finde oplysninger, materialer og ressourcer relevant for ansatte og frivillige.

Værktøjskassen indeholder masser af informationer som menighedsråd, kasserere, baptister i almindelighed, nysgerrige, andre kristne eller måske bare du kan bruge til noget fornuftigt.

Der er intet skjult for den almindelige læser om BaptistKirkens liv og lære, økonomiske forhold eller forhold i øvrigt.

Synes du alligevel, der mangler noget er du altid meget velkommen til at kontakte BaptistKirken.

Menighedsforsendelse 29. november 2023

Om julens anledninger, nodebøger, 2024-satser og hjælp til DBS

Kære menigheder

Julens anledninger

Som tidligere år vil jeg gerne lave ’gudstjenestelister’ for alle julens anledninger – også dem, der ikke foregår på søndage. Send dem gerne snarest muligt sammen med jeres øvrige gudstjenestetider frem til starten af januar.

Nodebøger søges til ny menighed

Vejle Baptistkirke synger klassiske salmer, nyere salmer og sange samt lovsange. Det er ofte en længere proces at finde noder og akkorder til gudstjenesten.
Er der nogen, der har nodebøger, som de kan undvære, eller henvise til et sted, hvor de evt. kan hjælpe os?
Det kunne evt. være noder til:
– Salmebogen 1989 (Baptistkirken)
– Hvor jord og himmel mødes (Grarup)
– Missionsforbundets (Evangelisk Frikirke) nyeste sangbog
Men stort set alt har interesse.
Henvendelse til Jan Andreassen, 2255 3086, janvejle@gmail.com

Nye satser 2024

Nu foreligger en del af de nye satser, som træder i kraft 1. januar 2024.
Fradrag for ’almindelige gaver’ (LL §8A): Der gives fradrag for max 18.300 kr. i 2024. Det er en stigning fra 17.700 kr. i 2023.
Kørsel: Høj sats: 3,79 kr./km – lav sats 2,23 kr./km.
Der kommer desuden stigninger i ATP-satserne og beløbet for beskatning af fri telefon, information om dette er sendt til kassererne.

Hjælp spejderkorpset!

DBS beder om, at I bruger vedhæftede filer (PDF eller PP) i jeres slideshow under “bekendtgørelser” eller i en pause.
Spejderkorpset skal bruge 200 donationer årligt for at få momskompensation, og de mangler stadig nogle i år.

I dagens nyhedsbrev kan du bl.a. læse om sidste nyt fra Genstart 2025 – med henblik på præsterne, en præsteansættelse og sommerhøjskolen 2024. Modtager du ikke nyhedsbrevene – som udkommer oftere end menighedsforsendelserne – kan du sende en mail til info@baptistkirken.dk, så du kommer på listen.

Mange hilsner
Gitte Elleby