Værktøjskassen

Læs mere om værktøjskassen

Det bedste sted at finde oplysninger, materialer og ressourcer relevant for ansatte og frivillige.

Værktøjskassen indeholder masser af informationer som menighedsråd, kasserere, baptister i almindelighed, nysgerrige, andre kristne eller måske bare du kan bruge til noget fornuftigt.

Der er intet skjult for den almindelige læser om BaptistKirkens liv og lære, økonomiske forhold eller forhold i øvrigt.

Synes du alligevel, der mangler noget er du altid meget velkommen til at kontakte BaptistKirken.

Menighedsforsendelse 7. april 2021

Nye datoer for lederkonference og præstekonvent og mulighed for støtte til sommerens menighedsarrangementer.

Kære menigheder

Nye datoer for Lederkonference og præstekonvent

Lederkonferencen er nu planlagt til den 4.-5. februar 2022 på Trinity Hotel & Konference Center tæt på Fredericia. ”Her skulle konferencen i april i år også have fundet sted, men dette kunne ikke lade sig gøre på grund af gældende restriktioner. Konferencen er altså ikke aflyst, men udsat og vi fastholder tema og program så vidt muligt,” siger tovholder for konferencen, Torben Andersen. Præstekonventet holdes den 3.-4. februar 2022 samme sted, da det ønskes at konvent og lederkonference finder sted i forlængelse af hinanden. Sæt kryds i kalenderen allerede nu. Endeligt program og tilmeldingsfrist bekendtgøres senere.

Støtte (WildCard) til deltagelse i menighedsarrangementer til sommer

Det officielle sommerstævne på Lindenborg er jo aflyst, men flere forskellige steder arbejder man på at arrangere alternativer. Med baggrund i en forespørgsel til Integrationsudvalget har vi valgt at åbne for en mulighed for yde støtte til socialt udsatte i begrænset omfang.
Hvis I i menighederne har behov for støtte til familier eller enkeltpersoner, kan I kontakte formand for Integrationsudvalget, Torsten Wendel-Hansen, på 2281 2113 eller t.w-h@live.dk. Der er ikke noget egentligt ansøgningsskema til disse alternative arrangementer.
Menighederne opfordres desuden til at optage en kollekt på arrangementet til WildCard-ordningen og afregne med Ulla Holm.
Skriv senest 15. juni, men gerne før, såfremt I har en formodning om, at der kunne være brug for hjælp.

Husk dåbskort

Som skrevet i sidste forsendelse er det senest i dag, I skal skrive til info@baptistkirken.dk, hvis I vil ændre jeres bestilling af dåbskort. Hører jeg ikke fra jer, får I samme antal kort som sidste år. Husk at skrive om dåbskortene (A5) skal være med eller uden tekst og om I også skal have blomsterkort (A6).

Læs også dagens nyhedsbrev!

Mange hilsner
Gitte Elleby