Vi skal rumme flygtningene

09/05/2018

”Guds kirke er grænseløs. Vi skal ikke holde krampagtigt fast i vores egen kirkekultur, hvis den ikke kan rumme flygtninge, for så er der nok noget galt med vores kultur. Hvis vi frygter de fremmede, fejler vi som kirke. Guds kirke er i sin natur og var fra sin begyndelse mangfoldig.”
Sådan skriver Morten Filemon Olsen fra Odense, efter at han og Gilbert Rukundo fra Amager har deltaget i en europæisk baptistkonference om flygtninge og integration. ”I Danmark taler vi om en ’flygtningekrise’, hvor andre taler om en ’flygtningestrøm’. Er det Guds nåde, der kommer til os”, spørger Morten i artiklen på baptist.dk ’Guds mangfoldige kirke’. Læs også Mortens og Gilberts fine rapport fra konferencen.