Ærligt fælles ledelsesmøde

15/03/2017

Også frustrationerne kom på bordet, da ledelserne fra Missionsforbundet og BaptistKirken mødtes på Korpskontoret i Aalborg i fredags. ”Det er klart, at hvedebrødsdagene er overstået, når vi nu skal holde fælles stævne nummer seks. Men det er befriende at kunne sætte ord på det, der er svært i samarbejdet,” siger generalsekretær Lone Møller-Hansen, som selv sidder i programudvalget for sommerstævnet.
Noget af det, der blev talt om, var, hvad de to kirkesamfund har oplevet at miste ved at holde fælles stævne i stedet for at holde sit eget og selv kunne bestemme alting. Samtalen sluttede dog også med, at det blev påpeget, at der er mere at glæde sig over, at man får ud af fællesskabet, end det, man har mistet.
Blandt andre har Bent Hylleberg foreslået, at man nedsætter en task-force, en arbejdsgruppe udenfor de to ledelser, som kan komme med forslag til en strategi for de to kirkers samarbejde. Mødet endte uden nogen konklusion, men de to ledelser er i tænkeboks over det sidst anførte forslag.