Baptister verden over beder for os

17/03/2021

I denne uge er det blandt andet Danmark, som Baptisternes Verdens Alliance opfordrer alverdens 47 mio. baptister at bede for.
Baptisternes Verdens Alliance, BWA, sender hver søndag et bedebrev ud, som man også kan finde på hjemmesiden baptistworld.org.
I denne uge er det de nordiske lande, som alverdens baptister beder for.
Der er altid en præsentation af hvor mange menigheder og hvor mange baptister, der er i det land, ofte et billede, en tak (praise) og et bedeemne (prayer).
Vi er 55 menigheder registreret (nu er vi 54) og 5188 medlemmer. Taksigelsen er for de mange burmesere, der bor i Danmark og gør fælles sag med baptister verden over i forbøn for og protester imod det illegitime militærstyre i Myanmar. Og forbønnen er også meget aktuel; at den planlagte lov om oversættelse af alle prædikener, der ikke holdes på dansk, til dansk ikke bliver gennemført.
Finland, Norge og Sverige er de andre lande, der bedes for i denne uge.
I Sverige er det Equmenia Kyrkan som er medlem af BWA – og den har 61.000 medlemmer, nogle af dem har også baggrund i Missionsforbundet og Metodistkirken.
I Finland er der to små baptistsamfund, et svensktalende og et finsktalende.
Endelig er der Norge, som har lidt flere baptister end os. 6651. Læs selv, hvad du skal bede for i vores nordiske nabolande.