Besværet værd at være registreret?

12/10/2022

Trossamfundsloven skal revideres. Der er risiko for, at flere menigheder ikke vil være med, fordi det er dyrt og besværligt. Der lægges op til flere stramninger, bl.a. at menighederne skal offentliggøre ”faste forkyndere” og krav om, at alle regnskaber skal revideres af en godkendt revisor til mange tusinde kroner. Begge dele møder kritik i et høringssvar, som BaptistKirkens formand, Per Beck, har sendt til Kirkeministeriet.
Allerede nu er der otte menigheder i BaptistKirken, der har valgt ikke at være optaget i Trossamfundsregisteret. Læs her.
Læs om BaptistKirkens og Danske Kirkers Råds svar på de foreløbige forslag til ændringer i loven på baptist.dk.