Midler til socialt arbejde kan søges nu

12/10/2022

Da Baptisternes Afholdsmission (BAM) i 2021 blev besluttet afviklet, blev en sum af foreningens beholdning reserveret til BaptistKirken (BiD), og følgende aftale blev indgået:
Det aftales hermed mellem BAM og BiD, at BAM donerer kr. 200.000,- til BiD og at hensigten med midlerne er, at fremme arbejdet med misbrugsforebyggelse, skabelse af alkoholfrie miljøer og/eller socialt arbejde i bred forstand. Det er hensigten, at menigheder, organisationer og enkeltpersoner kan søge midlerne ved henvendelse til BiD’s ledelse.
Beløbet er nu frigivet, og der kan derfor søges om at få del i midlerne. Rent praktisk søges der ved at sende en ansøgning til info@baptistkirken.dk. Ansøgningen skal indeholde en beskrivelse af det projekt, midlerne tænkes anvendt til, en angivelse af, hvor meget der søges om, samt kontaktinformation til ansøgeren. Der anvendes ikke ansøgningsskema.