Leder- og medarbejderdage marts 2023

12/10/2022

Hvis du ikke allerede har sat X i kalenderen, så gør det nu! Ledere og medarbejdere i menigheder og landsorganisationer inviteres til en af to lørdage med samme program i henholdsvis Vaarst Baptistkirke og Roskilde Baptistkirke d. 18. og 25. marts 2023. Programmet er under planlægning og flere informationer kommer på landskonferencen d. 5. november i Brædstrup.
Fremtidens præster og menighedsledere er hovedtema.  Erfaringer fra udvalgte menigheder vil danne baggrund for oplæg og samtaler. Mange spørgsmål presser sig på. Fx udfordringen med at rekruttere nye præster og hvordan vi sikrer betjening af mindre menigheder uden ansat præst? Nogle menigheder søger præst men har svært ved få det, mens andre har valgt ikke have lønnet medarbejder. Indenfor en årrække vil flere nuværende præster gå på pension, så hvem hører kaldet til en præstetjeneste og hvordan gøres tjenesten attraktiv? Et vigtigt spørgsmål er også, hvordan menigheder sikrer sig de nødvendige frivillige til menighedsråd og andre lederposter?
Der er nok at tage fat på – vælg en af de to lørdage – sæt X i kalenderen allerede nu!