Bøn for Bolivia, Brasilien, Chile og Peru

23/09/2020

Bolivia har to baptistsamfund med hhv. 68 kirker med 20.800 medlemmer og 267 kirker med 50.500 medlemmer. De beder om forbøn for et nationalt valg midt i oktober og for en økonomisk genopretning efter Corona-pandemien.
I Brasilien har tre baptistsamfund i alt 12.331 kirker og 2,23 mio. medlemmer. De beder om forbøn for myndighederne, der skal træffe svære beslutninger i denne udfordrende tid og for kirkernes arbejde for Guds mission.
Chiles to baptistsamfund har 581 kirker til de 28.400 medlemmer. De takker for, at baptistledere aktivt arbejder med om forfatningsændringer, som vil styrke menneskerettigheder og retfærdighed i landet. De beder om Guds hjælp til hjælpearbejde midt i pandemien med bl.a. nødherberger, der er indrettet i mange kirker til hjemløse og strandede, som ikke kan rejse hjem pga. restriktioner.
Peru har 166 kirker og 14.000 medlemmer. De takker Gud for et stigende antal kirker og troende i Peru og for den trosfrihed, de har. De beder om, at en ny generation af præster vil rejse sig og tage imod Guds kald – og om at baptistkirkerne vil være relevante og have indflydelse i samfundet.
Læs hele BWAs bedebrev (på engelsk) her.