Lederkonference 2021 – x i kalenderen nu

16/09/2020

”Fremtidens kirke rækker ud” er tema for lederkonferencen 23.-24. april 2021, der finder sted på Trinity Hotel & Kursuscenter tæt på Fredericia. Udgangspunktet fredag er børnene og de unges virkelighedsforståelse med foredrag af Søren Østergaard, Centerchef for Center for ungdomsstudier. Lørdag formiddag taler Charlotte Thaarup, metodistpræst og regional kirkeleder i RegionSyd i Equmeniakyrkan i Sverige om at skabe en kirke med plads til alle generationer. Hertil kommer fem workshops med bl.a. oplæg af Gunni Bjørsted, præst i Missionsforbundet om en kirke i sårbarhed og skrøbelighed og Anne Walsøe, menighedsplanter i Aarhus Vineyard om at plante nye trosfællesskaber. Charlotte Thaarup taler om den økumeniske kirke. De sidste workshops sætter fokus på familieliv i kirken og fremtidens kirke som etnisk og multikulturel mangfoldig.
Der bliver en mosaik af aktuelle input, hvor der bl.a. spørges: ”Hvor blev de unge af?”, men også inspiration fra unge, der ikke forsvandt!
Konferencen slutter med en kort udsendelses- og nadvergudstjeneste. Planlægningsteam er Charlotte Willer, Jan Kornholt og Torben Andersen. Flere informationer kommer drypvis og tilmeldingsfolder uddeles på Landskonferencen i november.