Bøn for Colombia, Venezuela og Ecuador

30/09/2020

Baptister verden over beder i denne uge for kirkerne i Colombia, Venezuela og Ecuador. Der er i alt godt 200 baptistkirker med i alt knap 22.000 medlemmer i Colombia. De rækker ud til 13 forskellige etniske grupper med missionærer.
I Ecuador er der 233 baptistkirker med godt 22.000 medlemmer. De er begyndt så småt at åbne efter Corona-nedlukning og her beder man om tålmodighed og beskyttelse.
Endelig er der i Venezuela 563 baptistkirker med godt 60.000 medlemmer. Her opleves en gigantisk flygtningekrise, fordi venezuelanske familier oplever deres dagligdag som en stadig sværere kamp for at skaffe noget så elementært som mad, rent vand, elektricitet, benzin og offentlig transport. Samfundet er i den grad i krise.
Desuden beder generalsekretær Elijah Brown os alle om at bede for, at der findes den rette direktør til Baptist World Aid-arbejdet. Ansøgningsfristen udløber i dag, onsdag 30. september.