Bøn for det glemte hjørne af verden

05/05/2021

I Uzbekistan er der 2.735 baptister fordelt på 60 kirker og de lever i et af de 20 lande i verden, hvor de kristne er mest forfulgt. De oplever forfølgelse både personligt og som kirker og lever i meget fjendtlige omgivelser.
Det samme gør kristne i Afghanistan, Kasakhstan, Kirgisistan, Mongoliet, Tadsjikistan og Turkmenistan. De fleste af disse er tidligere sovjetrepublikker, og for dem alle gælder det, at det ikke tilladt at mennesker samles og laver en baptistkirke. Baptisternes Verdens Alliance, BWA, og det Europæiske Baptist Forbund, EBF, besøger jævnligt kristne i disse lande og støtter dem i deres vanskelige (kirke-)liv. Bed for den enkelte kristne i disse lande og for deres kirker og de modige kirkeledere.