Raymonds hjerte har været i den lokale menighed

05/05/2021

Raymond Jensen er stoppet som præst i Østhimmerlands Baptistmenighed. Han har altid søgt at mobilisere de gaver, han har set i den menighed, han har tjent i. Først i Silkeborg, så i Karmelkirken i Aalborg og til slut i Vaarst.
Kirkevandringer. Lysfester med spejderne. Afslutning for kristendomsklassen, hvor de er med i et drama. Genfortælling af Klodshans eller vandringen til Emmaus. Prædiken, mens én maler et maleri. Spejdergudstjeneste, hvor alle har vest på, for nogle spejdere skal ”drage vestpå” – til West Virginia på Verdensjamboree. Et mandskor, der supplerer prædikenen med klagekor…
Raymond Jensens kreative ideer til at formidle evangeliet i gudstjenester har været mange.
Lige nu har han sat sig selv på pause. Har overgivet sin menighed i Vaarst til en ung efterfølger, Christian Sofussen, og har besluttet ikke at skabe noget det første år, efter han nu – efter 33 års tjeneste i BaptistKirken og -kirker – er gået på efterløn 1. marts.
”Jeg stopper op for at give tid og se, hvad der kalder på mig personligt,” siger han til baptist.dk. Læs interviewet med ham her.