Brug din pinselørdag på Mayday Myanmar

05/05/2021

BaptistKirken er sammen med Danmission, Caritas og Chin Christian Association, Denmark arrangør af en fredsmarch 22. maj, pinselørdag, i København. ”Vi har netop fået tilladelsen til at slutte på Rådhuspladsen,” fortæller Lone Møller-Hansen, der er med i arrangørgruppen sammen med Moses Lal Bawi Peng fra BaptistKirkens ledelse.
Man satser på 5-700 deltagere og der kommer bl.a. busser med burmesere fra Jylland.
Fredsmarchen tager sin start i Fælledparken kl. 14. Herfra går ruten forbi den katolske Sakramentskirken på Nørrebro, videre forbi Kristuskirken og Domkirken til Rådhuspladsen.
Man slutter med en slags gudstjeneste, hvor der vil være bøn for Myanmar og vores samarbejdspartnere. Alle fire organisationer har tætte relationer i Myanmar.
”Der skal en del frivillige til at afvikle et så stort arrangement. Hvis du vil være frivillig, i kaffebar, med opstilling, afrydning, uddeling af mundbind eller andet så kontakt mig”, siger Lone Møller-Hansen.