Efter ledelsesmødet

02/09/2020

På ledelsesmødet fredag 28. august mødtes ledelsen og BaptistKirkens ansatte i Aalborg. Der blev udvekslet gensidig information, og vi talte om vores fælles arbejdsopgaver – menighedsudvikling, international mission, økonomi, kommunikation, landskonference og lederkonference. Det er altid givende, når vi mødes – ikke over specifikke punkter – men med mere tid til at drøfte overordnet, hvordan vi oplever det daglige arbejde og de glæder og udfordringer, vi står i i fællesskab.
Menighedsudvikler Jan Kornholt oplever en særlig udfordring i sit arbejde. Corona-krisen og den lange kirkenedlukning gør, at mange menigheder af helt forståelige grunde har mere fokus på at overleve end på udvikling. Jan vil dog gerne herigennem opfordre menigheder til at kontakte ham. Der kan komme udvikling også gennem overlevelse og han vil gerne være inspirator også i en svær tid.
Der er igangsat et arbejde for at lave et lille hæfte igen til fasteperioden 2021. Titlen på det forestående hæfte vil blive: Fællesskab med Jesus – og hinanden. Materialet er selvfølgelig for alle, men vil have en særlig vinkel, som retter sig specielt mod børnefamilier. Hvis du tænker, at det vil du gerne bidrage til, så er vi slet ikke færdige med at samle materialet ind. Ret derfor henvendelse til: Lotte boeriis1308@gmail.com eller Vibeke sortebaervej5@gmail.com, så sender vi gerne oplægget til dig.