Fødselsdag – og en idé til årets julegave

27/10/2021

På lørdag den 30. oktober samles repræsentanter fra 29 menigheder til landskonference 2 i Brædstrup. Her vil vi givetvis høre om årsdagen for den første danske baptistmenigheds stiftelse, der fandt sted i København netop den 30. oktober 1839.
I forbindelse med indkaldelsen til LK2 skrev vi, at Bent Hyllebergs nye bog om Dansk baptisme og tysk nazisme 1930-1950 kan købes på LK2. Ved bestilling senest i morgen – torsdag – kan den tages med hjem fra LK2 uden omkostninger til forsendelse. Bogen skal bestilles på info@baptistkirken.dk.
Inden længe er det tid til julegaver. Bent Hyllebergs bog er absolut én god idé til årets julegave. Den skildrer en lærerig periode af vores historie, som vi bør kende til, hvis vi vil være frikirke i dag i et pluralistisk samfund og i årene, der kommer. Se og hør mere her: www.danskbaptismeogtysknazisme.dk.
Og bestil årets julegave både til unge og ældre baptister!
På ovenstående billedet taget af Ole Engel, kan du se mindestenen, der er placeret i Lersøparken i København. Ole sørger for, at der er pænt ved stenen og han har sat et skilt op med information om stenen, der er sat til minde om de første danske baptisters dåb d. 27. oktober 1839 – i dag for 182 år siden.
Til lykke med BaptistKirkens 182-års fødselsdag.