Protest over hjemsendelse til Syrien

27/10/2021

BaptistKirkens ledelse har sendt et protestbrev til regeringen og udlændinge- og integrationsudvalget. Overskriften er: ”Lad være med at sende flygtninge tilbage til Syrien nu”
I brevet står bl.a.
”Baptistkirken i Danmark vil hermed udtrykke vores dybeste beklagelse over og modstand mod den danske regerings planer om – på nuværende tidspunkt – at tilbagesende syriske flygtninge til Syrien.
Vi opfatter regeringens beslutning om at hjemsende de syriske flygtninge nu som et brud på FN’s Flygtningekonvention. Samtidig undergraver det de centrale kristne værdier, som vores lands grundlov og menneskesyn bygger på. Buddet om næstekærlighed og alle menneskers ret til sikkerhed er fundamentalt for en demokratisk stat, og dette tilsidesættes med denne beslutning. Vi mener samtidig, at det er dybt kritisabelt at adskille familiemedlemmer fra hinanden, hvad enten det sker ved at sende børn eller forældre hjem til Syrien.”
Læs hele brevet her.