Karl Heilesen er død

26/02/2019

Karl Heilesen døde søndag d. 24. februar på plejehjemmet i Tølløse, 100 år gammel. Karl Heilesens glasmosaik forkynder evangeliet i mindst syv baptistkirker, og hans splintrede kors har været BaptistKirkens logo i en menneskealder, i to udgaver.
Da Karl Heilesen fyldte 80 år, hædrede BaptistKirken ham med en kunstbog, der formidler hans kunst og fortæller hans livshistorie. Titlen på kunstbogen bestemte han selv: ’Den skal hedde Vorherres yndling,’ sagde han og fortsatte: ’Vi er nok alle hans yndlinge, men mig har han forkælet!’
Karl Heilesen vil blive begravet fra Tølløse Baptistkirke på fredag kl. 13.00. Efter døtrenes ønske må evt. blomsterhilsner ’gerne konverteres til kontante gaver til den menighed vores far elskede’. Mulighed herfor er MobilePay 16686 og menighedens bankkonto: Reg.nr. 0521, konto 260005, mærket ’Karl Heilesen’.
Læs hele Bent Hyllebergs nekrolog her.