Præstekonvent bliver til en-dags præstemøde

20/02/2019

Præstekonventet, der var varslet til at være på Ådalen d. 27.-29. maj, er blevet konverteret til et endags præstemøde i Købnerkirken i København mandag d. 27. maj.
Beslutningen blev truffet af præstekonvent-udvalget i samarbejde med generalsekretær Lone Møller-Hansen. Udvalget består af Tjeneste- og Uddannelsesudvalget (Henrik Holmgaard og Lasse Åbom), samt Lars Midtgaard og Hanne Kiel.
De seneste år har der været vigende deltagelse ved præstekonventerne, og det var der udsigt til igen i år, måtte planlæggerne sande.
Der er derfor sendt et brev ud til alle præster, og det bliver fulgt op med personlige telefonsamtaler. I brevet står bl.a. ”Vi vil insistere på nødvendigheden af, at alle præster samles for at drøfte vores kollegiale fællesskab i relation til BaptistKirkens nutid og fremtid. Fællesskabet af præster har en vigtig rolle – både i lokalmenighedens vitalitet og for at finde løsninger på de fælles udfordringer.”