Rasmus og Den Røde Tråd

13/01/2021

Der er en rød tråd i ethvert menneskes liv. Den røde tråd skal gerne handle om Jesus. Og den skal også gerne knytte børne- og ungdomsarbejdet sammen med menighedens liv. Det er Rasmus Elkjær Larsens vision. Han er ansat af BBU, Baptisterne Børne og Ungdomsforbund og har arbejdet på materialet ”Den Røde Tråd” i et par år, og nu er det offentliggjort.
”Vi er begyndt at udvikle bl.a. podcast og materiale til den enkelte leder på Facebook, som skal udruste dem til at stå med lige præcis den aldersgruppe, de har ansvar for,” fortæller Rasmus, som også fortæller om sin personlige rejse og vigtige voksne i en artikel på baptist.dk.
Den Røde Tråd beskriver aldersfaserne, fra man er 0 til 30 år, og hvordan troen kan vokse igennem fortællinger, relationer, oplevelser og involvering. Det bliver præsenteret som et ”Helhedssyn”, og er altså ikke et færdigt materiale, men grundlaget for et videre arbejde. Og Rasmus kommer gerne ud i menigheder og lokalforeninger for lokalt at få det til at hænge sammen med en rød tråd.