Værktøjskassen

Læs mere om værktøjskassen

Det bedste sted at finde oplysninger, materialer og ressourcer relevant for ansatte og frivillige.

Værktøjskassen indeholder masser af informationer som menighedsråd, kasserere, baptister i almindelighed, nysgerrige, andre kristne eller måske bare du kan bruge til noget fornuftigt.

Der er intet skjult for den almindelige læser om BaptistKirkens liv og lære, økonomiske forhold eller forhold i øvrigt.

Synes du alligevel, der mangler noget er du altid meget velkommen til at kontakte BaptistKirken.

Menighedsforsendelse 1. februar 2023

Om fastemateriale, årsberetninger og personalia

Kære menigheder

Fastemateriale – sidste frist for bestilling

Årets fastemateriale er klar og kan bestilles senest torsdag 2. februar kl. 9.00.
Bogen “Havde du mig for øje” er skrevet af aarhuspræsterne Maria Thaarup og Lasse Åbom og er et samarbejde mellem Metodistkirken og Baptistkirken i Danmark. Med udgangspunkt i salme 139 undersøger den, hvilket blik Gud kaster på os, og hvordan vi ser på os selv og hinanden. Der er en læsning til hver dag i fasten fra askeonsdag til påskedag samt en indledning til hver uge og et forslag til gudstjenester i hele fastetiden. Der er masser af godt at hente og blive inspireret af.
Bogen koster 40 kr. pr. stk. inkl. forsendelse og kan bestilles på info@baptistkirken.dk senest 2/2 kl. 9.00. Skriv ønsket leveringsadresse samt telefonnummer på modtageren så vi er sikre på, den når frem. Den sendes direkte fra trykkeriet og leveres inden fastelavnssøndag d. 19. februar, så den kan deles ud.

Årsberetninger

Det er tid for trykning af årsberetninger i menighederne. Vi håber, I husker, at de ansatte og formanden gerne vil have et eksemplar for at følge med og lette kontakten til jer. Send fem eksemplarer til Sekretariatet – eller tag dem med til leder- og medarbejderdagene d. 18. eller 25. marts.

Personalia til Sekretariatet

Vi kan ikke nå at holde os opdateret med alle mærkedage, og derfor har vi brug for menighedernes hjælp til at kunne sende hilsner til forskellige mærkedage og dødsfald.

Send besked til Sekretariatet:

– når der blandt medlemmerne er personer, der er ansat i menighederne, eller som er overgået direkte fra ansættelse til efterløn/pension, som fylder 70 – 75 – 80 – 85 år osv., eller som har sølv- eller guldbryllup
– når ansatte pensioneres eller overgår til efterløn
– ved dødsfald blandt ansatte, eller tidligere ansatte, som er overgået direkte fra ansættelse til efterløn/pension, samt ægtefæller/enker/enkemænd til førnævnte
– når menigheder fejrer 75 – 100 – 125 – 150 osv. års jubilæum.

Læs også dagens nyhedsbrev – bl.a. med en del information fra ledelsens møde i fredags.

Mange hilsner
Gitte Elleby