Værktøjskassen

Læs mere om værktøjskassen

Det bedste sted at finde oplysninger, materialer og ressourcer relevant for ansatte og frivillige.

Værktøjskassen indeholder masser af informationer som menighedsråd, kasserere, baptister i almindelighed, nysgerrige, andre kristne eller måske bare du kan bruge til noget fornuftigt.

Der er intet skjult for den almindelige læser om BaptistKirkens liv og lære, økonomiske forhold eller forhold i øvrigt.

Synes du alligevel, der mangler noget er du altid meget velkommen til at kontakte BaptistKirken.

Menighedsforsendelse 13. januar 2021

Om håndbog, statistikskemaer, fotos fra menighederne, gaveindberetning, modtagere af forsendelser samt noget om mærkedage.

Kære menigheder

Håndbog 2020

Nu er det tid til at indsende materiale til BaptistKirkens Håndbog 2020. Jeg vedhæfter brev fra Bente Jensen om bestilling mm samt statistikskemaer for medlemmer og økonomi, som skal udfyldes og returneres til Bente på beje@events.dk senest 15. februar.

Desuden skal I indsende rettelser til 2020-håndbogens adresseliste her til Sekretariatet på info@baptistkirken.dk senest 15. februar.
Nye personer på listen skal udfylde en samtykkeerklæring, gengangere fra sidste år skal ikke udfylde igen.
Erklæringerne kan enten sendes hertil med alm. post eller skannes og sendes sammen med navnene på info@baptistkirken.dk.
Husk at erklæringerne skal tilrettes til den enkelte menighed (det, der er markeret med gult) og at der er en speciel erklæring til præst og menighedsrådsformand/kontaktperson, idet de også kan findes på www.baptistkirken.dk under menighedens kontaktoplysninger.

Er der tvivlsspørgsmål vedr. erklæringerne, så ring eller skriv!

Der er altså to forskellige tidsfrister:

1. februar: Returnering af statistikskemaer til beje@events.dk
  2. februar: Indsende rettelser til adresselisten og samtykkeerklæringer til info@baptistkirken.dk
  3. marts: Bestilling af håndbøger/ændring af antal eller modtageradresse til beje@events.dk

Fotos til håndbogen 2021

”Kære menigheder
BaptistKirkens håndbog er normalt fyldt med billeder fra årets sommerstævne.  Det vil ikke være muligt i år, men vi vil alligevel gerne i håndbogen se tilbage på menighedernes liv i 2020.
Derfor beder jeg jer, der har mulighed for det, om at sende mig et par fotos fra jeres menigheds liv i 2020 – gerne med en enkelt tekstlinje, så jeg sammen med vores layouter kan finde ud af, hvordan bogen illustreres i år. Billederne skal sendes i høj opløsning på en vedhæftet fil til beje@events.dk.
Da vi p.t. arbejder med at få håndbogen færdig primo maj, beder jeg jer sende fotos til mig i løbet af januar måned, så layouteren kan gå i gang med dette arbejde.
Varme hilsener
Bente Jensen”

Indberetning af gaver til SKAT

Har I indstillet jeres e-Boks, så I får besked, når der er nye breve til jer fra myndighederne? Sidst er der kommet besked om, at I skal huske at indberette gaver til SKAT senest 20. januar.

Modtagere af menighedsforsendelsen

Husk at skrive til info@baptistkirken.dk hvis der er ændringer i modtagerne af disse forsendelser i forbindelse med evt. nyvalg til poster i menigheden. Hver menighed kan få forsendelserne sendt til én hovedadresse samt til yderligere fire e-mailadresser.

Personalia til Sekretariatet

Vi kan ikke nå at holde os opdateret med alle mærkedage, og derfor har vi brug for menighedernes hjælp til at kunne sende hilsner til forskellige mærkedage og dødsfald.

Send besked til Sekretariatet:
– når der blandt medlemmerne er personer, der er ansat i menighederne, eller som er overgået direkte fra ansættelse til efterløn/pension, som fylder 70 – 75 – 80 – 85 år osv., eller som har sølv- eller guldbryllup
– når ansatte pensioneres eller overgår til efterløn
– ved dødsfald blandt ansatte, eller tidligere ansatte, som er overgået direkte fra ansættelse til efterløn/pension, samt ægtefæller/enker/enkemænd til førnævnte.
– når menigheder fejrer 75 – 100 – 125 – 150 osv. års jubilæum

Husk også at læse dagens nyhedsbrev – bl.a. med anmeldelse af BBUs nye materiale ”Den Røde Tråd”!

Mange hilsner
Gitte Elleby