Værktøjskassen

Læs mere om værktøjskassen

Det bedste sted at finde oplysninger, materialer og ressourcer relevant for ansatte og frivillige.

Værktøjskassen indeholder masser af informationer som menighedsråd, kasserere, baptister i almindelighed, nysgerrige, andre kristne eller måske bare du kan bruge til noget fornuftigt.

Der er intet skjult for den almindelige læser om BaptistKirkens liv og lære, økonomiske forhold eller forhold i øvrigt.

Synes du alligevel, der mangler noget er du altid meget velkommen til at kontakte BaptistKirken.

Menighedsforsendelse 17. juli 2019

Kære menigheder

Ny kandidat til ledelsen

Poul Erik Bjerg fra Saltum og Ingstrup menighed i Nordjylland stiller op til ledelsen. Han er 71 år, har for år tilbage siddet i missionskomiteen for sin menighed og mange år i menighedsrådet.
Han er landmand og har været meget engageret i landbrugsorganisationer.
Af visioner for sit eventuelle virke BaptistKirkens ledelse nævner han: ”Jeg vil medvirke til at sikre bladet baptist.dk’s fremtid. Jeg ønsker at styrke uddannelse af forkyndere/lægfolk, så de får baptistisk identitet. Vi skal fortsat være et troværdigt kirkesamfund i kontakten til de offentlige myndigheder. Jeg vil arbejde loyalt for et godt samarbejde i ledelsen og mellem menighederne.”
Poul Eriks kandidatskema er vedhæftet.
Det er endnu muligt at opstille kandidater til valget på LK1 på mandag, men da dette er den sidste menighedsforsendelse før Landskonferencen, kan kandidater i så fald først blive meddelt på selve landskonferencen.

Optagelse af Matu-menighed udsættes

Den nye menighed i Svendborg, der har købt Svendborg Baptistkirke, har desværre måttet sande, at de endnu ikke er parat til optagelse i BaptistKirken.
Menigheden hedder Matu Baptist Church, MBC. Matu er en sproggruppe fra Chin-området i Myanmar. Matu-menigheden tæller 28 voksne og 28 børn. De søgte om optagelse i oktober 2018, mens de endnu holdt til i Ringe. De overtog Svendborg Baptistkirke 1. januar 2019, da Svendborg Baptistmenighed lukkede. Siden da har de haft nogle ledelsesmæssige udfordringer. Derfor har menigheden besluttet på et menighedsmøde, at de gerne vil udsætte optagelsen til Landskonference 1 i 2020. Der skal være et nyt ledelsesvalg til december, fortæller menighedsrådsformanden Pazo Tak Lum.

Sekretariatet er selvfølgelig lukket i stævneugen – men vi træffes alle i Lindenborg.

Læs også dagens nyhedsbrev bl.a. om nyt lederpar i Ringsted og selvfølgelig meget info om stævnet.

Mange hilsner
Gitte Elleby Jørgensen