Værktøjskassen

Læs mere om værktøjskassen

Det bedste sted at finde oplysninger, materialer og ressourcer relevant for ansatte og frivillige.

Værktøjskassen indeholder masser af informationer som menighedsråd, kasserere, baptister i almindelighed, nysgerrige, andre kristne eller måske bare du kan bruge til noget fornuftigt.

Der er intet skjult for den almindelige læser om BaptistKirkens liv og lære, økonomiske forhold eller forhold i øvrigt.

Synes du alligevel, der mangler noget er du altid meget velkommen til at kontakte BaptistKirken.

Menighedsforsendelse 24. februar 2021

Kære menigheder

Gratis at livestreame

FrikirkeNet har offentliggjort følgende beslutning fra Koda, som har betydning for alle menigheder, der livestreamer eller lægger deres gudstjenester ud på Facebook, Youtube eller andet steds på nettet. Vi skal ikke længere redigere i gudstjenesten efterfølgende for at undgå at betale Koda-afgift. Følgende stod på Facebook i mandags:

Koda har nu gjort det permanent gratis at livestreame gudstjenester og at have dem liggende online efter streamingen.

Helt præcist skriver Koda følgende:

”Koda har besluttet at ændre sin politik for streaming af gudstjenester, så det fremadrettet er vederlagsfrit, hvis du som kirke ønsker at streame dine gudstjenester.
Dette gælder, uanset om du livestreamer din gudstjeneste, eller om gudstjenesten tilgængeliggøres permanent/on demand.
Ovenstående gælder også, når corona-pandemien har lagt sig, og Danmark igen åbner op.”

Det er blandt andre DKPK, Den Kristne Producent Komité, som har været i dialog med Koda om sagen. Tak til dem for indsatsen – her lidt mere om, hvem de er:

“Den Kristne Producent Komité har som formål at styrke de kristne radio- og tv-producenter i at fremme det kristne livs- og menneskesyn i Danmark og styrke den folkelige debat ved oplysnings- og samfundsengagerende aktiviteter. Dette sker blandt andet ved:

• Øve indflydelse hos og forhandle med de offentlige myndigheder og foreninger om ophavsrettighedsspørgsmål og andre anliggender af fælles interesse for medlemmerne
  • Informere om relevante nyheder på medieområdet
  • Koordinere fællesaktiviteter med andre radio- og tv-foreninger
  • Modtage og formidle økonomiske tilskud, refusionsbeløb, rabatter og lignende på medlemmernes vegne
  • Forbedre sendeforhold
  • Oprette landsdækkende kristent radio/tv”

Også en tak til DKPK og Koda på vegne af baptistkirkerne.

Læs også dagens nyhedsbrev med oplysning om to nye præsteansættelser, en kirkelukning og nyt fra BWA vedr. Myanmar.

Mange hilsner
Gitte Elleby