Værktøjskassen

Læs mere om værktøjskassen

Det bedste sted at finde oplysninger, materialer og ressourcer relevant for ansatte og frivillige.

Værktøjskassen indeholder masser af informationer som menighedsråd, kasserere, baptister i almindelighed, nysgerrige, andre kristne eller måske bare du kan bruge til noget fornuftigt.

Der er intet skjult for den almindelige læser om BaptistKirkens liv og lære, økonomiske forhold eller forhold i øvrigt.

Synes du alligevel, der mangler noget er du altid meget velkommen til at kontakte BaptistKirken.

Menighedsforsendelse 9. august 2017

Kære menigheder

Om ledelsesvalg og tilmelding til temadag!

Ledelsen har konstitueret sig
Den nye ledelse er konstitueret. Per Beck blev af Landskonferencen valgt som formand. Til ledelsen blev Lotte Holm Boeriis og Vibeke Dalsgaard genvalgt og Torben Andersen blev nyvalgt, idet Per Becks plads blev ledig ved hans valg til formand. Vibeke Dalsgaard blev valgt for ét år, de to andre for to år. Formanden er valgt for et år ad gangen.
Ledelsen har konstitueret sig med Torben Andersen som næstformand. Formand, næstformand og generalsekretær udgør et forretningsudvalg, og det er dette, der bl.a. står for kontakten til personaleudvalget.
Alle udvalg og organisationer har en kontaktperson i ledelsen. Herunder fremgår det hvem:
Per Beck er formand for økonomiudvalget og indstiller sammen med Merete Gjerløv, hvem der skal have legater tildelt. Sammen med Lone Møller-Hansen er det Per, der deltager i de såkaldte ”topmøder” med Missionsforbundets to ledere, Finn Kier-Hansen og John Nielsen.
Torben Andersen træder ud af Teologisk Forum, men har stadig kontakten til udvalget.
Vibeke Dalsgaard har kontakten til International Missionsudvalg, samt til BAM, Baptisternes Afholdsmission.
Lotte Holm Boeriis har kontakten til BBU, Baptisternes Børne og Ungdomsforbund og til spejderkorpset og landsgildet.
Merete Gjerløv er kontaktpersonen for Kvindenetværket, Integrationsudvalget samt DBSU, Danske Baptister for Sundhed og Uddannelse.
Lone Møller-Hansen er medlem af Mission i Danmark-udvalget, og kontaktperson til tjeneste- og uddannelsesudvalget.
Det nye programudvalg til sommerstævnet 2018 består fra BaptistKirkens side af Lone Møller-Hansen, Christian Bylund og Lars Midtgaard. Christian skal formentlig til udlandet efter nytår, hvorefter Lotte Holm Boeriis træder ind i udvalget som praktisk hjælp. Ulla Holm er BaptistKirkens repræsentant i sommerstævnets koordinationsudvalg, kaldet KU. Her er Lars Gaarden fra Pandrup Baptistmenighed ny formand, såkaldt stævnechef.

Ledelsen samles til første ordinære møde onsdag d. 23. august på korpskontoret i Aalborg.

Temadag ’Om menigheder og præster – hvor går vejen?’
Som vi skrev i forsendelsen d. 5. juli afholdes en temadag lørdag d. 30. september kl. 10.00-16.00 i Kristuskirken i Odense. Program og info om transport vedhæftes igen og nu er den elektroniske tilmelding til dagen åben. Gå ind her og tilmeld jeres deltagere til dagen.

Læs også dagens nyhedsbrev
Får du det ikke direkte i indbakken, kan du tilmelde dig under ’Nyheder’ på den nye hjemmeside eller finde nyhedsbrevene her.

Mange hilsner
Gitte Elleby Jørgensen