Vi må stadig mødes i kirken

28/10/2020

De fleste af de nye restriktioner, som begrænser forsamlingsfriheden, gælder ikke for kirker. Det betyder, at man stadig må mødes til gudstjenester, når man overholder pladskravet. Børne- og ungdomsarbejde er også fritaget for reglen om at max. 10 personer må være sammen. Her gælder fortsat grænsen på 50 personer, under 21 år.
Når møder holdes i kirkebygningen, må man også stadig mødes til f.eks. ældremøder.
Så det er op til den enkelte kirke, arbejdsgren og den enkelte person at afgøre, hvad man har det godt med.
Krav om mundbind i kirkerne har ikke været nævnt tidligere, men det forlyder i skrivende stund, at kravet om brug af mundbind – der træder i kraft til midnat i aften – også vil gælde i kirkerne. Følg med i nyhedsstrømmen! Læs mere i menighedsforsendelsen.