Værktøjskassen

Læs mere om værktøjskassen

Det bedste sted at finde oplysninger, materialer og ressourcer relevant for ansatte og frivillige.

Værktøjskassen indeholder masser af informationer som menighedsråd, kasserere, baptister i almindelighed, nysgerrige, andre kristne eller måske bare du kan bruge til noget fornuftigt.

Der er intet skjult for den almindelige læser om BaptistKirkens liv og lære, økonomiske forhold eller forhold i øvrigt.

Synes du alligevel, der mangler noget er du altid meget velkommen til at kontakte BaptistKirken.

Menighedsforsendelse 24. januar 2024

Om Genstart 2025 og Yegobesøg

Kære menigheder

Genstart2025 – med fokus på børn og unge

Medlem af BaptistKirkens ledelse, Tine Kragh, har skrevet en kronik på baggrund af ledelsen møde 9.-10. januar 2024. Denne gang havde ledelsen fokus på børn, unge og unge familier. Der var eksperthjælp fra ledelsen i Baptisternes Børne- og Ungdomsforbund og fra centerchef Søren Østergaard, Center for Ungdomsstudier (CUR). Ledelsen deler bl.a. overvejelser om fraflytning fra landdistrikter, ungdomskulturen, målrettet indsats mod unge familier og en særlig indsats for kristendomsklasser.
Læs – eller lyt til – kronikken her.

Nye ungdomsledere i Yego

Yego, som er én af de 3 internationale arbejdsgrupper under Baptisternes Børne- og Ungdomsforbund, BBU, har i november startet et nyt missionsprojekt i Rwanda og til marts sender de tre ungdomsledere til Rwanda – Karoline Bundgaard, Mie Nordlund Kragh og Julie Mikkelsen – for at arbejde med projektet Abana B’Imana (Børn af Gud), som handler om at give forældreløse børn i Rwanda håb for deres liv og fremtid.
De tre ungdomsledere fra Danmark skal samarbejde med tre ungdomsledere fra Rwanda i projektet, arbejde sammen med Youth National Council (det lokale BBU), undervise, opleve og besøge de lokale kirker og de unge i den rwandiske baptistkirke.
”Vi glæder os over, og til, at sende vores tre danske ungdomsledere afsted til marts, men inden da vil de gerne ud og besøge danske baptistmenigheder og spejderkredse.
De vil gerne ud og fortælle om projektet og det, de skal ned og arbejde med.  Så har din kirke eller spejderkreds lyst til at få besøg —> skriv til os på yego@dbs.dk, så ser vi, hvad der kan lykkes.”
Følg Yego på Facebook.

Læs også dagens nyhedsbrev om en velkomstgudstjeneste og en middagsinvitation.

Mange hilsner
Gitte Elleby