Værktøjskassen

Læs mere om værktøjskassen

Det bedste sted at finde oplysninger, materialer og ressourcer relevant for ansatte og frivillige.

Værktøjskassen indeholder masser af informationer som menighedsråd, kasserere, baptister i almindelighed, nysgerrige, andre kristne eller måske bare du kan bruge til noget fornuftigt.

Der er intet skjult for den almindelige læser om BaptistKirkens liv og lære, økonomiske forhold eller forhold i øvrigt.

Synes du alligevel, der mangler noget er du altid meget velkommen til at kontakte BaptistKirken.

Menighedsforsendelse 20. marts 2024

Om valg af formand og ledelse

Kære menigheder

Valg af formand og ledelse

Ved landskonferencen 22. juli 2024 i Mariager skal der vælges ny ledelse for BaptistKirken i Danmark. Til valget som formand genopstiller Vibeke Dalsgaard. Til ledelsesvalget genopstiller: Moses Lal Bawi Peng, Lasse Åbom, Tine Kragh og Pia Duebjerg Andersen.
Følgende ledelsesmedlemmer er ikke på valg: Bodil Højbak Møller og Christian Bylund.

Som I kan læse, ønsker den nuværende ledelse at fortsætte sit arbejde. Der er en stor dedikation til Genstart2025-processen, som er sat i gang, og alle ønsker at føre den til ende – sammen med menighederne.

Vi vil alligevel gerne bede jer om at overveje i menighederne, om dette også skal være tilfældet. BaptistKirken bygger på demokrati og menighedsstyring, så alle skal være frimodige og foreslå andre emner til både formand og ledelse.

Målsætningen er tillige, at der ud over formanden + seks medlemmer til ledelsen også vælges en eller flere suppleanter. Der kan altid ske ting gennem en valgperiode, hvor der bliver brug for at supplere ledelsen op, så også i denne anledning håber vi på gode emner.

Opstilling af kandidater (fra forretningsordenen for Landskonferencen):
Opstilling af kandidater foregår ved forslag fra menighederne. Senest tre måneder før Landskonferencen (i år er fristen mandag den 22. april) fremsendes forslag til kandidater til BaptistKirkens sekretariat, der videregiver forslag til forslagsudvalget. Forslagsudvalget indhenter tilsagn fra opstillede kandidater. Såfremt der herefter ikke er opstillet kandidater til ledelsen, så der ud over formanden kan vælges en ledelse på seks medlemmer og en suppleant kan forslagsudvalget supplere antallet af opstillede kandidater således, at der ud over formanden kan vælges seks ledelsesmedlemmer og en suppleant.
Kandidater foreslået af menigheder opstilles altid, når tilsagn er indhentet. Organisationer og personer kan indsende ideer til kandidater, via BaptistKirkens sekretariat, til forslagsudvalget, der selv afgør, om der arbejdes videre med fremsendte, såfremt der er behov for at supplere menighedernes foreslåede kandidater.

Påskeferie

Sekretariatet er lukket i næste uge. BaptistKirkens ansatte ønsker alle en glædelig påske.

Læs også i dagens nyhedsbrev bl.a. om dato for åbning for tilmelding til årets sommerstævne, nyt om sommerhøjskolen og flere spændende artikler.

Mange hilsner
Gitte Elleby