Værktøjskassen

Læs mere om værktøjskassen

Det bedste sted at finde oplysninger, materialer og ressourcer relevant for ansatte og frivillige.

Værktøjskassen indeholder masser af informationer som menighedsråd, kasserere, baptister i almindelighed, nysgerrige, andre kristne eller måske bare du kan bruge til noget fornuftigt.

Der er intet skjult for den almindelige læser om BaptistKirkens liv og lære, økonomiske forhold eller forhold i øvrigt.

Synes du alligevel, der mangler noget er du altid meget velkommen til at kontakte BaptistKirken.

Menighedsforsendelse 14. februar 2024

Om Personaleudvalget og Arrow Lederforløb

Kære menigheder

Personaleudvalg

BaptistKirkens Personaleudvalg består af Hans Ullemose Pedersen, som er formand (KKCV-Tårs), Erik Nielsen (Saltum), Michael Jensen (City Kirken) og Hanne Kiel (Ingstrup). Sidstnævnte blev valgt på præstekonventet for nylig, da Anders Hyldgård ikke genopstillede. Herudover er generalsekretæren en del af udvalget med særlig fokus på det pastorale team.
Udvalget står til rådighed for sparring i konkrete personalemæssige udfordringer i menighederne. Herudover kan repræsentanter for udvalget involveres i konkrete dialogforløb med menigheder/ansatte ift. ansættelsesmæssige forhold.
I praksis fungerer udvalget som to selvstændige teams. Dels et ”rådgivende team” med fokus på rådgivning over for arbejdsgiver og ansatte ifm. ansættelsesretslige/juridiske spørgsmål. Dels et ”pastoralt team” med fokus på pastoralt opsøgende arbejde såsom samtaler med ansatte for at styrke tjenesten og modvirke både konflikter og ensomhed.
Gør gerne brug af personaleudvalget – og helst tidligt i en eventuel udfordring og sagsforløb.

Arrow – en opdateret og skærpet udgave af lederforløbet

”Jeg vil varmt anbefale lederforløbet Arrow, som flere af vores unge præster og ledere har deltaget i siden 2013, senest Sambuh Langle fra Bornholm”, fortæller Torben Andersen, generalsekretær i BaptistKirken. ”Chin Chin, vores integrationsmedarbejder, vil deltage på det kommende hold, men lad der gerne være flere fra vores menigheder. Der optages max. 20 deltagere og ansøgningsfristen er 15. juni. Jeg blev præsenteret for det nye Arrow på et møde i januar med Jesper Oehlenschläger, fmd. for Arrow i DK. Jeg fik tilladelse til at formidle PowerPoint-præsentationen, som kan findes på vores hjemmeside her.”
Målgruppen er 25-45 årige. Deltagere kan ansøge BaptistKirkens uddannelsesmidler om støtte. Det forventes, at der også er støtte fra egen menighed + evt. egenbetaling. Hidtil har BaptistKirken dækket omkring halvdelen af beløbet. Det nye Arrow koster 24.900 kr. Se mere i vedhæftede pressemeddelelse og på www.arrowlederskab.dk.

Læs også i dagens nyhedsbrev bl.a. om priser til årets sommerstævne, et 10-års jubilæum og en 100-års fødselsdag.

Mange hilsner
Gitte Elleby