Værktøjskassen

Læs mere om værktøjskassen

Det bedste sted at finde oplysninger, materialer og ressourcer relevant for ansatte og frivillige.

Værktøjskassen indeholder masser af informationer som menighedsråd, kasserere, baptister i almindelighed, nysgerrige, andre kristne eller måske bare du kan bruge til noget fornuftigt.

Der er intet skjult for den almindelige læser om BaptistKirkens liv og lære, økonomiske forhold eller forhold i øvrigt.

Synes du alligevel, der mangler noget er du altid meget velkommen til at kontakte BaptistKirken.

Menighedsforsendelse 4. november 2020

Om online-afstemning, online-gudstjenester og EBFs adventsprojekt.

Kære menigheder

Landskonferenceafstemning

Som oplyst i sidste uges menighedsforsendelse har ledelsen sat gang i onlineafstemning om godkendelse af årsberetningen og budgettet for 2021, bemyndigelse til ledelsen om godkendelse af regnskab for 2020 samt valg af formand, ledelsesmedlemmer og revisor.

Fristen for deltagelse i afstemningen er på fredag d. 6. november kl. 14.00.

Indtil nu har 12 menigheder og tre organisationer indsendt stemmeseddel til ulla@baptistkirken.dk. Vi håber, at de resterende menigheder indsender deres stemmer inden på fredag kl. 14.00.

Onlinegudstjenester

Der er desværre stadig en del mennesker, der ikke kan deltage i gudstjenester i vores kirker pga. Corona-situationen. Derfor har flere menigheder forskellige tilbud om at deltage i gudstjenester online, enten med videoer eller med livestreaming.

Vi vil gerne, ligesom i foråret, lave en oversigt over de muligheder, der er. Derfor beder vi om, at I sender en kort beskrivelse af de aktuelle online-tilbud, I har. De bliver samlet i et dokument, der deles i næste uges nyhedsbrev. Send beskrivelsen til info@baptistkirken.dk senest mandag d. 9. november.

Kommer der nye tilbud senere eller ændres der på dem, der er nu, beder vi om, at I sender besked, så oversigten hele tiden er opdateret.

EBF adventsprojekt

European Baptist Federation har arrangeret et adventsprojekt – Sharing Good News – hvor prædikanter kan tilbyde at prædike i en baptistkirke et sted i Europa og menigheder kan søge en prædikant til at prædike i deres kirke – det kan enten gøres live online eller med en optaget video.

Både prædikanter og menigheder skal tilmelde sig projektet, og efterfølgende laves en liste, så man kan finde sammen ud fra ønsket sprog og lave aftaler. Har det interesse eller vil I have flere oplysninger, skal I kontakte Torben Andersen på torben@baptistkirken.dk.

Der er kort tilmeldingsfrist, nemlig allerede fredag d. 13. november. Derfor skynd jer at beslutte, om I vil være med i projektet.

Læs også dagens nyhedsbrev – bl.a med nyt fra Give Baptistkirke, hvor kirkebygningen i efterårsferien blev svært beskadiget.

Mange hilsner
Gitte Elleby