Værktøjskassen

Læs mere om værktøjskassen

Det bedste sted at finde oplysninger, materialer og ressourcer relevant for ansatte og frivillige.

Værktøjskassen indeholder masser af informationer som menighedsråd, kasserere, baptister i almindelighed, nysgerrige, andre kristne eller måske bare du kan bruge til noget fornuftigt.

Der er intet skjult for den almindelige læser om BaptistKirkens liv og lære, økonomiske forhold eller forhold i øvrigt.

Synes du alligevel, der mangler noget er du altid meget velkommen til at kontakte BaptistKirken.

Menighedsforsendelse 9. september 2020

Vedr. det skærpede forsamlingsforbud i 18 kommuner

Kære menigheder

Vedr. det skærpede forsamlingsforbud i 18 kommuner

Fra i dag er forsamlingsforbuddet blevet ændret fra højst 100 personer til højst 50 personer i Odense samt i 17 kommuner i Københavnsområdet.
Forsamlingsforbuddet gælder dog ikke for folkekirken og trossamfund uden for folkekirken i lokaler, som de råder over. Dermed har ændringen i forsamlingsforbuddet ingen betydning for gudstjenester eller andre arrangementer, begivenheder og aktiviteter i indendørs foreningsregi, hvor deltagerne i det væsentlige sidder ned – fx børne- og ungdomsforeninger.
Det er fortsat ’Retningslinjer for en ansvarlig genåbning af folkekirken og andre trossamfund’ (sidst revideret 20. august) der gælder i kirkerne. Iflg. disse retningslinjer er det afstandskravet på 1 meter (2 meter ved sang), der er betydende for, hvor mange der kan deltage i gudstjenesterne.
Vær dog opmærksom på, om der skulle komme andre udmeldinger fra myndighederne de næste dage – og sørg selvfølgelig for stadig at opretholde god ’Corona-skik’ med afstand, håndvask/håndsprit og rengøring.

I forbindelse med afstandskravet til gudstjenester gøres opmærksom på et debatindlæg fra Mikael Wandt Laursen, generalsekretær i FrikirkeNet, der har været trykt i Kristeligt Dagblad og også kan læses på baptist.dk her.

Læs også dagens nyhedsbrev. Det er langt denne gang!

Mange hilsner
Gitte Elleby