Værktøjskassen

Læs mere om værktøjskassen

Det bedste sted at finde oplysninger, materialer og ressourcer relevant for ansatte og frivillige.

Værktøjskassen indeholder masser af informationer som menighedsråd, kasserere, baptister i almindelighed, nysgerrige, andre kristne eller måske bare du kan bruge til noget fornuftigt.

Der er intet skjult for den almindelige læser om BaptistKirkens liv og lære, økonomiske forhold eller forhold i øvrigt.

Synes du alligevel, der mangler noget er du altid meget velkommen til at kontakte BaptistKirken.

Menighedsforsendelse 7. oktober 2020

Om Landskonferencen, afstemning om årsregnskab og bestilling af kuverter.

Kære menigheder

Landskonference – Kan vi mødes eller kan vi ikke mødes

Som nævnt i sidste uge kan vi efter de nugældende regler afholde konferencer med op til 500 deltagere. Sidste weekends lukning af KFUM-spejderne landsmøde har rejst spørgsmål om, hvilke særlige retningslinjer der måtte gælde for arrangementer, ’hvor deltagerne i det væsentlige sider ned’.
Retningslinjerne er gældende til 18. oktober, og vi ved ikke d.d., hvad der gælder herefter. Ledelsen vil ekstraordinært mødes på Zoom den 19. oktober og vurdere situationen, herunder om Landskonferencen kan gennemføres.
Snarest muligt herefter vil vi orientere menighederne, hvis der er ændringer i det planlagte arrangement.

Afstemning om årsregnskab 2019

Indtil i dag har 20 menigheder og en organisation afgivet stemmer om årsregnskabet for 2019. Sidste frist for indsendelse af stemmer til info@baptistkirken.dk er på søndag d. 11. oktober. Se nærmere i forsendelsen fra 25. september.

Bestilling af bidrags- og regnskabskuverter

Som skrevet i sidste uge er det nu, der skal bestilles kuverter til de næste tre års forbrug. Fem menigheder har sendt deres bestilling til info@baptistkirken.dk. Er der flere, som mangler kuverter, skal bestilling sendes senest på søndag d. 11. oktober, hvorefter den samlede bestilling sendes videre til trykkeriet.

Næste mulighed for at bestille kuverter bliver i slutningen af 2023.

Dagens nyhedsbrev

Læs også dagens nyhedsbrev – bl.a. om arbejdet i Afrika, en ny biografi på Bent Hyllebergs spændende hjemmeside om dansk baptisme og tysk nazisme, indsamlinger, en artikel om Chin Chin fra Ølgod samt nyt om KIT, Kirkernes Integrations Tjeneste.

Mange hilsner
Gitte Elleby