Værktøjskassen

Læs mere om værktøjskassen

Det bedste sted at finde oplysninger, materialer og ressourcer relevant for ansatte og frivillige.

Værktøjskassen indeholder masser af informationer som menighedsråd, kasserere, baptister i almindelighed, nysgerrige, andre kristne eller måske bare du kan bruge til noget fornuftigt.

Der er intet skjult for den almindelige læser om BaptistKirkens liv og lære, økonomiske forhold eller forhold i øvrigt.

Synes du alligevel, der mangler noget er du altid meget velkommen til at kontakte BaptistKirken.

Menighedsforsendelse 30. september 2020

Om landskonferencen, bestilling af bidragskuverter og bidrag til projektfolder 2021.

Kære menigheder

Landskonference 2020

Dagsorden og bilag til behandling på Landskonferencen den 7. november udsendes hermed. Regnskabet er udsendt tidligere og kan findes her.
Efter de nugældende regler kan Landskonferencen afholdes, idet grænsen for antal deltagere i konferencer/generalforsamlinger, hvor man i det væsentligste sidder ned, er på 500 deltagere, når retningslinjerne i øvrigt overholdes.
Vi følger naturligvis situationen tæt og vil handle på eventuelle ændrede retningslinjer.

Tilmelding sendes, som tidligere nævnt meget gerne samlet for hver menighed, til info@baptistkirken.dk med oplysning om navn, menighed/organisation og evt. stemmeret. Deltagelse koster 155 kr., som skal indbetales på konto 3201 3201182417 eller MobilePay 90519. Tilmeldingsfrist 28. oktober.

Bidragskuverter

Det er blevet tid til at bestille bidragskuverter – også kaldet offerkuverter – samt regnskabskuverter til de næste tre års forbrug.
Bidragskuverterne laves specielt til os og derfor skal der produceres et vist antal, men der bruges ikke så mange kuverter længere. Antallet faldt til det halve fra 2016 til 2018 og derfor har vi besluttet, at i år skal der bestilles til tre år – altså 2021, 2022 og 2023.
Bestilling af bidragskuverter og regnskabskuverter sendes til info@baptistkirken.dk med oplysning om antal og leveringsadresse senest 11. oktober. Bestilling går videre til trykkeriet 12. oktober. Vi håber på levering senest i slutningen af november.

Men – der er altså tre år til, at I igen kan bestille kuverter, så det er vigtigt at give denne besked videre til bidragssekretæren med det samme!

Projektfolder 2021

Forberedelserne til projektfolderen 2021 er i gang, og alle menigheder inviteres derfor, i lighed med tidligere år, til at få deres projekter med i folderen. Folderen udgives op til Landskonferencen den 7. november. Hvis jeres menighed har et projekt, I ønsker at få med i projektfolderen, skal materialet være Sekretariatet i hænde senest mandag den 5. oktober 2020.
Materialet skal indeholde tekst, der beskriver projektet, ca. 15 linjer:
Projektets formål
Hvad bliver pengene brugt til
Hvor stort et beløb håber I at samle ind (behovet) og
oplysninger om indsamler/projektansvarlig: jeres menigheds navn, samt kontonummer, som beløb skal sendes til, evt. mærke, som identificerer hvad beløbet er tænkt til, samt om bidraget er fradragsberettiget.
Og et godt billede, der illustrerer jeres projekt!

Mange hilsner
Gitte Elleby