Værktøjskassen

Læs mere om værktøjskassen

Det bedste sted at finde oplysninger, materialer og ressourcer relevant for ansatte og frivillige.

Værktøjskassen indeholder masser af informationer som menighedsråd, kasserere, baptister i almindelighed, nysgerrige, andre kristne eller måske bare du kan bruge til noget fornuftigt.

Der er intet skjult for den almindelige læser om BaptistKirkens liv og lære, økonomiske forhold eller forhold i øvrigt.

Synes du alligevel, der mangler noget er du altid meget velkommen til at kontakte BaptistKirken.

Ekstra menighedsforsendelse 12. marts 2020

Aflysning af gudstjenester

Kære menigheder

BaptistKirkens ledelse anbefaler menigheder at aflyse gudstjenester og mødeaktiviteter i kirkerne den kommende periode.

Denne anbefaling kommer efter statsminister Mette Frederiksen og andre myndigheder onsdag aften annoncerede, at offentlige skoler og institutioner lukker ned de næste 14 dage og at offentligt og privat ansatte så vidt muligt skal arbejde hjemmefra.

Trossamfund blev kraftigt opfordret til at aflyse gudstjenester de næste to uger og forsamlinger over 100 personer forventes at blive forbudt ved lov.

På denne baggrund anbefaler BaptistKirkens ledelse menigheder at aflyse gudstjenester og mødeaktiviteter i kirkerne i de kommende 14 dage eller så lang tid myndighederne vil anbefale det. De enkelte menigheder opfordres til at tage konkret stilling lokalt og at informere menigheden herom.

Vi understreger, at det er ikke kirken, der lukker, men aktiviteter. Bøn, samtale i telefon eller møder over Skype osv. vil kunne finde sted, som man selv ønsker det.

Begravelser vil kunne finde sted efter nærmere aftale og anvisninger lokalt.
Udvalgsmøder mv. i BaptistKirkens regi tages der stilling til i de enkelte tilfælde.

Med ønsket om Guds fred og nærvær over vort land, myndigheder og menigheder!

BaptistKirkens ledelse 12. marts 2020