Værktøjskassen

Læs mere om værktøjskassen

Det bedste sted at finde oplysninger, materialer og ressourcer relevant for ansatte og frivillige.

Værktøjskassen indeholder masser af informationer som menighedsråd, kasserere, baptister i almindelighed, nysgerrige, andre kristne eller måske bare du kan bruge til noget fornuftigt.

Der er intet skjult for den almindelige læser om BaptistKirkens liv og lære, økonomiske forhold eller forhold i øvrigt.

Synes du alligevel, der mangler noget er du altid meget velkommen til at kontakte BaptistKirken.

Menighedsforsendelse 11. marts 2020

Om deltagelse i de regionale møder - og Corona-virus.

Kære menigheder

161 til regionale møder

I alt deltog 161 personer i de fire regionale møder, som blev afholdt i de seneste 14 dage fordelt på fire menigheder. Det er en tilfredsstillende opbakning og i alt 32 menigheder har været repræsenterede.
Der ligger en artikel fra hvert af de fire regionale møder på baptist.dk: I Herlev mandag 9. marts:  I kan nå familier igennem spejderne, i Ringe torsdag 5. marts: Et dejligt broget møde, i Vaarst onsdag 27. februar Ideerne skal være helt nede på jorden og endelig det første møde, i Hjørring tirsdag 26. februar: Hvad binder os sammen som baptister?

Vedr. Corona-virus

Alle menigheder opfordres til at følge Sundhedsstyrelsens anbefalinger i forbindelse med udbruddet af Corona-virus.
Korskirken har udsendt en vejledning til deres medlemmer, som her videregives til inspiration:

På baggrund af Sundhedsstyrelsens anbefalinger, følger her er en vejledning om vores adfærd, når vi mødes til gudstjeneste og så længe Corona-virussen er i omløb:

• Hvis du har feber, hoster og nyser meget, anmoder vi om, at du ikke deltager i gudstjenester og andre arrangementer.
  • Skal man hoste eller nyse, gøres dette i ærmet.
  • Når vi mødes i kirken, hilser vi på hinanden uden at give hånd eller krammere.
  • Vi holder en vis afstand til hinanden, når vi taler sammen.

Læs også dagens nyhedsbrev bl.a. om et opdateret idé-katalog.

Mange hilsner
Gitte Elleby