Værktøjskassen

Læs mere om værktøjskassen

Det bedste sted at finde oplysninger, materialer og ressourcer relevant for ansatte og frivillige.

Værktøjskassen indeholder masser af informationer som menighedsråd, kasserere, baptister i almindelighed, nysgerrige, andre kristne eller måske bare du kan bruge til noget fornuftigt.

Der er intet skjult for den almindelige læser om BaptistKirkens liv og lære, økonomiske forhold eller forhold i øvrigt.

Synes du alligevel, der mangler noget er du altid meget velkommen til at kontakte BaptistKirken.

Menighedsforsendelse 4. marts 2020

Om materiale til håndbog, menighedsabonnement på baptist.dk, ny løntabel, lovforslagshøring og upload af regnskab til Trossamfundsregistret

Kære menigheder

Materiale til håndbog 2020

På nuværende tidspunkt mangler redaktøren stadig at modtage en tredjedel af medlems- og økonomistatistikkerne til håndbogen.
Bente Jensen beder jer venligst sørge for at overholde fristen og sende statistikskemaerne til hende senest 12. marts – gerne før! Skemaerne blev udsendt i menighedsforsendelserne den 15. januar og kan også findes på hjemmesiden her eller rekvireres hos beje@events.dk.

Husk også at skrive til Bente, hvis I vil ændre antal bøger eller modtageradresse senest 12. marts
– OG evt. rettelser til håndbogens adresseliste skal sendes til Sekretariatet på info@baptistkirken.dk senest 12. marts. Husk at medsende samtykkeerklæringer fra nye personer på listen.

Menighedsabonnement på baptist.dk

Ligesom tidligere år er det muligt at tegne et menighedsabonnement på baptist.dk, så der er blade til uddeling til gæster, eller så de kan ligge fremme i kirken.
Prisen er 1.250 kr. for fem blade. Flere blade koster 100 kr. pr. stk., så 10 blade koster fx kun 1.750 kr.
Skriv til info@baptistkirken.dk eller ring på 3259 0708 og bestil blade til din menighed.

Ny løntabel

Vedhæftet denne forsendelse er en ny løntabel pr. 1. april 2020. Løntabellen er også udsendt direkte til kassererne, og kan findes på BaptistKirkens hjemmeside (under værktøjskassen – ansættelser)

Høring af lovforslag

De menigheder, som er opført i Trossamfundsregistret, har i e-Boks fået invitation til høring om et lovforslag fra Udlændinge- og integrationsministeriet om at forbyde visse donationer. BaptistKirkens ledelse vil tage stilling til, om BaptistKirken skal sende et høringssvar, evt. sammen med andre kirker eller organisationer. Hvis ikke der i menighederne er personer med særlig interesse for emnet, er det derfor ikke nødvendigt, at menighederne sætter sig ind i forslaget eller svarer på det.

Regnskab 2019 i Trossamfundsregistret

Flere har konstateret, at man endnu ikke kan uploade regnskab for 2019 til Trossamfundsregistret. Kirkeministeriet meddeler, at de er i gang med testkørsler. Når der åbnes for upload, sender de brev til alle menigheder via e-Boks.

Mange hilsner
Gitte Elleby