Integration – noget at være stolt af – og lære af

25/04/2018

De kommende tre dage samles ca. 50 baptister fra hele Europa i Kumla i Sverige til en konference om kirkens rolle i integration af flygtninge. Fra Danmark deltager Gilbert Rukundo fra IBA og integrationsudvalget og Morten Olsen fra Odense Baptistmenighed.
Det vil være dage, hvor der veksles mellem bibelrefleksioner, overvejelser over, hvordan den lokale menighed kan være et middel til at hjælpe flygtninge, at se flygtninge som ressourcer, redskaber til at skabe god integration samt besøg i lokale menigheder, der har gode erfaringer med integration af flygtninge.
”Rundt om i hele Europa tales der positivt om, hvordan baptister integrerer flygtninge og ser på dem som mennesker med værdighed. Det kan vi være stolte af – og det kan vi lære andre,” siger generalsekretær Lone Møller-Hansen om vores deltagelse i denne konference.